[vc_row][vc_column][vc_column_text]
INTELIGENCJA EMOCJONALNA
Do dnia dzisiejszego powstało wiele opracowań naukowych na temat inteligencji emocjonalnej i jej wpływu na sukces w pracy zawodowej. Daniel Goleman postawił śmiałą tezę, że „sukces człowieka zależy tylko w 20% od intelektu, a aż w 80% od umiejętności zarządzania emocjami”.
Badania naukowe D. Golemana pokazują, że średnio dwie trzecie wszystkich umiejętności uważanych za niezbędne do skutecznej pracy, to kompetencje znajdujące się w zakresie inteligencji emocjonalnej. Okazuje się, że w porównaniu z wiedzą techniczną i ilorazem inteligencji IQ, są one dwa razy ważniejsze, szczególnie w sytuacji, gdy dana osoba znajduje się w strukturze organizacji. Ma to związek z proporcją zadań specjalistycznych i menedżerskich – te ostatnie przeważają na średnim i wyższym szczeblu zarządzania. Można zatem śmiało powiedzieć, że od naszego stanu emocjonalnego zależy sukces jaki osiągniemy w swoim życiu. Emocje pozytywne wspierają twórcze rozwiązywanie problemów. To dobry nastrój zdaje się naprowadzać na niezwykłe i innowacyjne pomysły. Gdy mamy zły dzień wszystko widzimy w czarnych barwach i odwrotnie, gdy wszystko idzie dobrze, świat wydaje nam się piękny a nasze życie skuteczniejsze.
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW:
- pogłębianie świadomości roli inteligencji emocjonalnej w życiu zawodowym i osobistym,
- poznanie metod i technik radzenia sobie z trudnymi emocjami,
- autodiagnoza mocnych i słabych stron,
- wzmacnianie motywacji do rozwoju osobistego i zawodowego,
- poprawa jakości pracy i współpracy z innymi,
- zapobieganie wypaleniu zawodowemu,
- wzrost zaangażowania do budowania poprawnych relacji interpersonalnych,
- praca nad zmianą sposobu myślenia o sytuacjach kryzysowych – lepsze radzenie sobie z trudnymi sytuacjami,
- zwiększenie umiejętności komunikacyjnych.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]